Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] po ostrej jeździe na autostradzie zaczął dymić !!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] po ostrej jeździe na autostradzie zaczął dymić !!

    si4mano, pogratulowac szkodnika a mody przyjda z czasem tak jak u mnie

  • #2
    [O1] po ostrej jeździe na autostradzie zaczął dymić !!

    witam wszystkich dzisiaj troche rozruszałem auto na autostradzie jak jechałem do wrocławia, poźniej po wrocławiu zobaczyłem że auto zaczyna dymic -- od jakieś 1.8 tys obrotów taki kolor olejowy czy ktoś mjoże mi powiedzieć co jest grane, czy jakieś uszczelnienie padło --- nie ma jakiś niepokojących dźwięków typu turbina lub inne. Chciałbym wrocić w niedziele do legnicy i się zastanawiam czy nie będzie większych problemów a auto dam do mechanika w poniedziałek --- dajcie znać pozdrawiam
    Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

    Komentarz


    • #3
      Obserwuj na korku od oleju i na bagnecie czy nie ma mleka (jeśli jest mleko to prawdopodobnie uszczelka na głowicy.
      Obserwuj czy płyn od chłodnicy nie ubywa. Jeżeli ubywa to ta sama awaria co wyżej

      To może być albo uszczelka pod głowicą lub uszczelniacz.
      WT 45581Ciemnozielona Skoda Octvia I Sprzedana
      WT 514** Srebrny VW Sharan

      Komentarz


      • #4
        płynu nie ubywa i nie ma oleju, korek od oleju czysty, bagnet czysty, temperatura nie spada ani nie rosnie powyżej 90 stopni. Kiedyś też miałem takie dymienie ale było tylko na zimnym silniku jak dodawałem gazu do czasu aż silnik nie nabrał temperatury -- po wymianie uczczelki vacum pompy wszystko ustało. Patrzyłem teraz w okolicy turniny i właśnie vacumpompy i sucho -- nie mam pojęcia co to jest a nie chce aby mi sie turbina wysrała
        Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

        Komentarz


        • #5
          a silnik byl wtedy zimny czy juz nagrzany ?
          (tj po jakichs 15 km jazdy)
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz


          • #6
            ale kiedy ? wtedy po nagrzaniu przestawało a po wmianie uszczelki pompy podciśnienia było super --- ale wcale nie obstawiam na 100% że to to bo wtedy dymiło przy zimnym a teraz zaczelo dymić po zjeżdzie z autostrady na mieście

            [ Dodano: Nie 21 Lut, 10 19:29 ]
            dalej bez poprawy dzisiaj rano przy rozpedzaniu auta przy dodaniu gazu dymi pozniej na autostradzie jechałm 110-130 i nie widziałem żadnych niepokojących objawów -- już nie przeginałem żeby coś się bardzie nie rozwaliło. Juto jade do warsztatu ciekawe co wykryją dobrze by było zrobić logi dynamiczne ale nie mam w okolicy kolegi który by mi pomógł zobaczymy co jest grane -- płyn i olej w normie ogrzewanie dział dobrze temperatura na zegarze pion nie ma żadnych mazi pod korkiem - uszczelkę pod głowicą wykluczam nie wiem czy może coś z turbo ? Ale już mi raz padła i też po ostrej jeżdzie
            Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

            Komentarz


            • #7
              Obserwuj czy oleju nie ubywa i czy nie pluje nim z wydechu...(drobne kropelki)..

              Komentarz


              • #8
                tak oleju troche ubywa , czy pluje olejem tego nie widziałem ale jak dodaje gazu to mam chmurke z rury szarobłękitną -- w sobote auto idzie na podnośnik i zobaczymy co jest grane bo widać ślady oleju na osłonie silnika
                Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

                Komentarz


                • #9
                  Stawiam na turbo...

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez tomwawa
                    Obserwuj na korku od oleju i na bagnecie czy nie ma mleka (jeśli jest mleko to prawdopodobnie uszczelka na głowicy.
                    Obserwuj czy płyn od chłodnicy nie ubywa. Jeżeli ubywa to ta sama awaria co wyżej
                    Gdyby to byla uszczelka pod głowicą, to dymiłby na biało...

                    Jeśli dymi na niebiesko, a do tego ubywa oleju, to
                    Zamieszczone przez tomwawa
                    uszczelniacz
                    lub
                    Zamieszczone przez Octa-vian
                    turbo
                    Tak czy inaczej "mała" grzebanina w motorowni...
                    Pozdrawiam

                    Komentarz


                    • #11
                      w sobotę zaglądnę pod silnik i zobacze co i jak może będzie widać z kąd cieknie a jak to będzie turbina to pojade z nią na gwarancję po sobotnim przeglądzie opiszę wszystko co i jak --- pytanie o sztangę jak mam wyłączony silnik to jak mogę sprawdzić czy chodzi mam ją wcisnąć i wyciągć i na jaką odległość ma się ruszać - a jeśli się nie rusza to mogę coś jeszcze robić ?/
                      Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez ozzi
                        Ale już mi raz padła i też po ostrej jeżdzie
                        może żostalo oleju w wydechu i teraz jak się wszystko nagrzeje to te resztki oleju ci się wypalają i stąd dym ?

                        Komentarz


                        • #13
                          arci9, trzeba pamiętać jeszcze o ubytku oleju...

                          Ps.ozzi, zwracaj uwagę na pisownię, a zwłaszcza znaki interpunkcyjne, bo trudno zrozumieć "co autor miał na myśli" :diabelski_usmiech
                          Pozdrawiam

                          Komentarz


                          • #14
                            Viniu, trochę nie zrozumiałem co padło, wydawało mi , że chodzi o turbo , a tutaj wynika, że uszczelka.
                            Jeśli turbo wczesniej było by wymieniane bo się wysrało, to możliwe, że podczas czyszczenia pozostały resztki oleju i jak się wszystko rozgrzeje to olej się wypala

                            Komentarz


                            • #15
                              arci9, ja pisałem, że uszczelka pod głowicą nie bardzo, bo wówczas dymiłby na biało. Napisałem, że IMHO pada turbo, bo skoro kopci na niebiesko i do tego ubywa oleju, to mamy objawy raczej turbawki lub uszczelniaczy... Gdyby jeszcze nie ubywało oleju, to kto wie, może i wypalałyby się resztki oleju z układu wydechowego... a tak ?? :?: :roll:
                              Pozdrawiam

                              Komentarz


                              • #16
                                witam kolegów i z góry przepraszam za pisownię. Jeśli chodzi o wypalanie się oleju po ostatniej mega awarii turbiny to historia bo było to 8tys. km temu. Jak wcześniej pisałem, gdy popatrzyłem w głąb za silnik to na osłonie silnika widać slady oleju, czyli coś puszcza. Jutro mam wizytę w warsztacie, damy autko na podnośnik i zobaczymy co i jak. Jeśli to wina turbiny to będę się starał zrealizować gwarancję która jest na rok bez limitu kilometrów i ciekawe czy nie będą robić problemów. Pozdrawiam i jutro dam znać co z autkiem

                                [ Dodano: Sob 27 Lut, 10 17:43 ]
                                Witam, jestem po wizycie w warsztacie, okazało się że leje się z uszczelniacza wałka rozrządu ale masakrycznie osłona silnika cała w oleju w zasadzie to co dolewam jest na osłonie i całym tunelu pod autem. I tak miałem wymieniać rozrząd to wszystko się przy okazji wymieni. Cholera by mnie wzieła gdyby to sie stało po wymianie rozrządu. Co jeszcze zobaczyłem to poci się EGR od strony korka wlewu oleju ale od strony filtra powietrza na uszczelce jest sucho. No i jeszcze będzie wymieniony zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego bo wydaje mi się że przecieka bo na tym połączeniu taki osad widać, i ostatnia rzecz jaka będzie to uszczelka pompy podciśnienia bo też się tam poci. Aha razem z rozrządem wymieniam popychacze bo już je mocno słychać.
                                Auto idze na operacje we wtorek tak żeby można było spokojnie jechać na spota do karpacza.
                                Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X